Ďalšie klietske centrá vo Veľkom Krtíši, Šahách a Želiezovciach
Veľký Krtíš, 12. 12. 2014Prvé klientske centrum v Banskobystrickom kraji bolo vo štvrtok 11. decembra slávnostne otvorené vo Veľkom Krtíši za účasti podpredsedu vlády a ministra vnútra Roberta Kaliňáka, prednostu Okresného úradu Jozefa Cupera a primátora mesta Dalibora Surkoša.
Klientske centrum predstavuje pre občana jednotné miesto, kde si môže vybaviť svoje požiadavky na štátnu správu bez finančne a časovo náročného cestovania za úradmi. Rezort vnútra v rámci reformy ESO postupne uvádza do prevádzky pre občanov klientske centrá na úrovni okresov, resp. vo vybraných lokalitách tak, aby bola splnená podmienka dostupnosti služieb štátnej správy pre občana do 50 km resp. 1 hod cesty verejnou dopravou.
Klientske centrum vo Veľkom Krtíši je už 18-tym sprevádzkovaný pracoviskom v rámci SR, kde si občania na adrese okresného úradu vybavia svoje požiadavky v agendách dopravného inšpektorátu, živnostenského podnikania, lesného a pozemkového odboru, životného prostredia, cestnej dopravy a pozemných komunikácii. Veľkokrtíšania môžu na tomto pracovisku využívať elektronický platobný systém (eKolok), požiadať o výpis z Obchodného registra ako aj o poradenstvo v rámci elektronického kontraktačného systému (EKS).
Podpredseda vlády a minister vnútra na slávnostnom otvorení vo Veľkom Krtíši zároveň oznámil oficiálne spustenie klientskych centier v Šahách a Želiezovciach, kde sú služby štátnej správy pre občanov dostupné v priestoroch mestských úradov. Predtým museli občania zo Šiah cestovať 37 km a Želiezoviec 25 km na najbližší okresný úrad v Leviciach. Na týchto klientskych centrách občania vybavia agendu v oblasti živnostenského podnikania, doklady ako aj podania pre všetky odbory Okresného úradu Levice. Klientske centrum štátnej správy v Želiezovciach je občanom k dispozícii v utorky, v Šahách vo štvrtky od 8. do 14.hod.
Podstatou reformy verejnej správy ESO je zefektívniť, zlacniť a zmodernizovať výkon štátnej správy pre občana. V súčasnosti realizuje rezort vnútra procesy v rámci reformy v technicko-logistickej rovine (vytvorenie integrovanej siete miestnej štátnej správy a oddelenie kontaktného miesta pre občana vo forme min. 1 pracoviska v závislosti od veľkosti okresu). Optimalizácia výkonu, procesov a štruktúr štátnej správy je v štádiu prípravy a bude realizovaná ako dlhodobý proces s cieľom zabezpečiť občanovi pohodlné, rýchle a lacnejšie služby.