Preskočiť na hlavný obsah Prejsť na hlavnú ponuku

Verejná správa

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 7. november 2024, štvrtok
 

Druhé klientske centrum štátnej správy je v Galante

22. 01. 2014

Pracovisko klientskeho centra Galanta

Predseda vlády SR Robert Fico, podpredseda vlády a minister vnútra Robert Kaliňák a  Júlia Gálová, prednostka Okresného úradu Galanta, v pondelok 20. januára slávnostne otvorili klientske centrum štátnej správy v Galante. Sprevádzkovanie kontaktného pracoviska pri okresnom úrade je súčasťou reformy ESO, ktorej cieľom je zefektívniť a zmodernizovať poskytovanie služieb štátu pre občana.

Obyvatelia okresu Galanta teraz môžu na jednej adrese vybaviť úradné záležitosti zintegrovanej štátnej správy – od živnostenskej agendy, cez overovanie listín, viaceré úkony dopravného inšpektorátu ako aj odboru cestnej dopravy a pozemných komunikácií. Pre jednoduché záležitosti funguje podateľňa aj pre odbor katastra, starostlivosti o životné prostredie ako aj pozemkový a lesný odbor s tým, že rozsah poskytovaných služieb pre občana sa bude postupne rozširovať.Zamestnanci klientskeho centra sú k dispozícii občanom počas pracovných dní na 18-tich otvorených pracoviskách, kam ich nasmeruje vyvolávací systém. Ďalším benefitom bude možnosť priameho nákupu kolkov v pokladni,“ vymenúva novinky prednostka Okresného úradu Júlia Gálová.

V súvislosti s rozbehom klientskych centier prebieha aj optimalizácia procesov pri výkone štátnej správy s cieľom poskytnúť služby pre občana rýchlo, efektívne a jednoducho.  Napríklad v agende živnostenského podnikania už došlo k nasledovným zmenám: zavedenie online výpisu z Registra trestov, osvedčenie pri voľných živnostiach do 1 dňa a  zabezpečenie rovnomerných dávok z Obchodného registra.  

Optimalizácia štátnej správy pre občana prinesie časovú a finančnú úsporu pri vybavovaní úradných záležitostí. Namiesto cestovania po špecializovaných úradoch v rámci okresu resp. kraja nájdu občania služby štátnej správy pod jednou strechou. Pribudnú aj nové možnosti komunikácie so štátnou správou  - elektronicky či telefonicky. Od januára je už v prevádzke Call centrum, keď si občan na bezplatnej linke 0800 222 222 môže preveriť svoju situáciu v oblasti úradných záležitostí. Zásadnou zmenou bude princíp Jedenkrát a dosť, keď po kompletnom zavedení elektronických služieb bude stačiť občanovi jedno podanie voči štátu a štátna  správa sama zabezpečí posun informácií medzi jednotlivými úradmi. Tretím dôležitým aspektom je zvýšenie transparentnosti v kontakte so štátnou správou: cez systém otvorených dverí, striedanie pracovníkov v jednotlivých agendách, určenie poradia vyvolávacím systémom ako aj sústavnú prítomnosť supervisora na pracovisku.

Reforma ESO je  najväčšou reformou štátnej správy od roku 1989 a jej ambíciou  je zefektívniť fungovanie, zabezpečiť kvalitu, transparentnosť a dostupnosť verejnej správy pre občana. Jednotlivými opatreniami programu ESO sa má dosiahnuť zníženie a optimalizácia nákladov na fungovanie verejnej správy, zjednodušenie vybavovania vecí  fyzických a právnických osôb  na úradoch miestnej štátnej správy (postupne všetko pod jednou strechou v rámci okresu) a v neposlednej miere zvýšenie transparentnosti fungovania štátnej správy. 

 

Dôležité odkazy


Úradné hodiny podateľne Sekcie verejnej správy MV SR
Drieňová 22, 826 86 Bratislava

PODATEĽŇA

Drieňová 22, 826 86 Bratislava

Úradné hodiny

po - 8.00 h - 15.00 h

ut - 8.00 h - 15.00 h

str - 8.00 h - 17.00 h

štv - 8.00 h - 15.00 h

pia - 8.00 h - 14.00 h

 

 

 

Dôležité oznamy

  • e-služby MV SR
    Pri hlásení pobytu či evidencii vozidiel môžete využívať elektronické služby

Verejné obstarávanie na MV SR