Klientske centrum v Bratislave – začiatok rokovaní
Bratislava, 22. 12. 2014Podpredseda vlády a minister vnútra Robert Kaliňák na dnešnom stretnutí s médiami ohlásil začiatok rokovaní s majiteľmi objektu známeho farmárskeho trhu v Bratislave na križovatke ulíc Tomášikova a Rožňavská (tiež známeho ako stará Ikea). V daných priestoroch bude po potrebných úpravách sprevádzkované pre potreby Bratislavčanov klientske centrum štátnej správy, ktorého súčasťou budú agendy okresného úradu, dopravného inšpektorátu a oddelenia dokladov.
Štátna správa na území hlavného mesta je decentralizovaná, ambíciou reformy ESO je zefektívniť chod štátneho aparátu a oddeliť výkon činností štátnej správy od kontaktu s občanom (systém back office a front office – klientske centrum). Aktuálne na území SR funguje v plnej prevádzke 20 klientskych centier štátnej správy: v Nitre, Galante, Kežmarku, Senci, Snine, Starej Ľubovni, Stropkove, Svidníku, Topoľčanoch, Levoči, Humennom, Bánovciach nad Bebravou, Bytči, Púchove, Zlatých Moravciach, Trnave, Veľkom Krtíši, Štúrove, Želiezovciach a Šahách. Zároveň sú pre občanov v testovacom režime dostupné klientske centrá v Žarnovici, Detve, Partizánskom, Ilave, Krupine, Sabinove, Myjave, Gelnici, Novom Meste nad Váhom, Hnúšti a Spišskej Starej Vsi.
Ako na tlačovom podujatí uviedol minister vnútra Robert Kaliňák: „Vybudovať klientske centrum v Bratislave je najväčší projekt v rámci reformy ESO. Snažili sme sa nájsť cenovo výhodné riešenie spĺňajúce všetky naše požiadavky ohľadom dostupnosti, vhodnej polohy a dostatku parkovacích kapacít, ktoré prinesie komfort a rýchle služby pre občanov na jednom mieste v rámci Bratislavy.“ Zároveň sprevádzkovaním nového klientskeho centra v Bratislave sa vyrieši problém s Krajským dopravným inšpektorátom (Kopčianska 84), ktorý po sérií prebiehajúcich optimalizačných opatrení a následnom sťahovaní do väčších priestorov bude fungovať pre potreby občanov promptnejšie a efektívnejšie.