Preskočiť na hlavný obsah Prejsť na hlavnú ponuku

Verejná správa

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 29. marec 2024, piatok
 

Projekt Informačný systém registra fyzických osôb sa dostáva do druhej polovice

12. 09. 2011

urad

Ministerstvo vnútra ide znižovať byrokraciu a šetriť čas občanov. Komunikovať s úradmi už totiž občania a podnikatelia budú môcť jednoduchšie. Umožnia to projekty Operačného programu informatizácie spoločnosti, ktoré realizuje ministerstvo vnútra. Jedným z nich je aj projekt Informačný systém registra fyzických osôb. Prvú fázu tohto projektu sme už úspešne ukončili. V rámci prvej fázy projektu sme pripravili legislatívne zmeny, aby register mohol fungovať, vytvorili sme funkčný a technický návrh registra fyzických osôb. Ďalej sme navrhli integračný koncept, procesný model pre integračnú platformu, implementačný plán a bezpečnostný projekt. V ňom sme vytvorili podmienky pre zabezpečenie proti úniku a zneužívaniu údajov z registra. Register fyzických osôb bude úplná a vždy aktuálna databáza dát a údajov o občanoch a iných fyzických osobách, ktoré prichádzajú do kontaktu s verejnou správou. Všetky oprávnené úrady a inštitúcie budú mať v rámci registra fyzických osôb k dispozícii všetky aktuálne informácie o občanoch. Ale len v rozsahu, na ktorý budú mať nárok podľa zákona. V praxi to znamená, že občania už nebudú musieť opakovanie predkladať rôzne doklady. Napríklad pri narodení dieťaťa jeho rodičia nahlásia potrebné informácie na matrike. Našim cieľom je, aby to bol jediný kontakt občana s úradmi pri narodení dieťaťa. Vďaka registru fyzických osôb si už všetky potrebné údaje bude môcť zistiť aj napríklad obec, kde bude mať dieťa trvalý pobyt alebo Sociálna poisťovňa, ktorá bude vyplácať príspevky na dieťa, zamestnávateľ alebo daňový úrad. Vďaka tomuto projektu teda ministerstvo vnútra znižuje byrokraciu, zrýchľuje vybavovanie vecí na úrade a zároveň šetrí peniaze za správne poplatky.

V druhej fáze projektu budeme vytvárať a nasadzovať softvérové riešenie systému, komunikačné pripojenie príslušných informačných systémov verejnej správy. V závere projektu budeme celý systém testovať a uvedieme ho do prevádzky.

Dodávateľom projektu je spoločnosť Ditec a.s., s ktorou ministerstvo vnútra podpísalo zmluvu vo februári 2010. Celková cena projektu je 19,3 mil. EUR, pričom až 14,4 mil. EUR bude hradených z prostriedkov Európskeho fondu pre regionálny rozvoj.Pôvodná cena projektu podľa zmluvy bola viac ako 21 miliónov eur. Minister vnútra Daniel Lipšic po svojom nástupe do funkcie rokoval s dodávateľom projektu a podarilo sa mu vyjednať zníženie ceny za projekt o 2 milióny eur.
Predpokladáme, že projekt bude ukončený v októbri budúceho roka.

 

Dôležité odkazy


Úradné hodiny podateľne Sekcie verejnej správy MV SR
Drieňová 22, 826 86 Bratislava

PODATEĽŇA

Drieňová 22, 826 86 Bratislava

Úradné hodiny

po - 8.00 h - 15.00 h

ut - 8.00 h - 15.00 h

str - 8.00 h - 17.00 h

štv - 8.00 h - 15.00 h

pia - 8.00 h - 14.00 h

 

 

 

Dôležité oznamy

  • e-služby MV SR
    Pri hlásení pobytu či evidencii vozidiel môžete využívať elektronické služby

Verejné obstarávanie na MV SR