Predkladanie registratúrnych poriadkov a registratúrnych plánov na schválenie
Pôvodcovia registratúry, ktorí sú orgánom verejnej správy, právnickou osobou zriadenou orgánom verejnej správy, zákonom, alebo právnickou osobou, ktorej postavenie upravuje zákon, sú povinní vypracovať registratúrny poriadok a registratúrny plán. Iní pôvodcovia, z činnosti ktorých vznikajú archívne dokumenty, sú povinní vypracovať iba registratúrny plán (pôvodcovia II. kategórie). Registratúrny poriadok má pôvodca vypracovať na jeho konkrétne podmienky správy registratúry. Registratúrny plán člení registratúru do vecných skupín a musí zohľadňovať typy písomností, ktoré vznikajú z pôvodcu. Takto vypracovanú smernicu pôvodca predkladá na posúdenie a schválenie štátnemu archívu, pri príprave môže so štátnym archívom konzultovať. Pri vypracovaní registratúrneho poriadku a plánu možno postupovať podľa vzorových registratúrnych poriadkov a plánov.
Vzorový registratúrny poriadok pre mestské úrady, 2019 (PDF, 575 kB)
Vzorový registratúrny poriadok pre obecné úrady, 2019 (PDF, 560 kB)
Vzorový registratúrny plán pre mestské a obecné úrady, 2016 (PDF, 677 kB)